top of page

חוגגים ביחד את ראש השנה

לפתוח את השנה בגאווה: כמדי שנה עורכת האגודה, בשיתוף המרכז הגאה, את סעודת ראש השנה המסורתית המיועדת ללהט"בים שאין באפשרותם לחגוג את החג ולכל חברי וחברות הקהילה המעוניינים לחגוג את השנה החדשה כמשפחה אחת גדולה.

ארוחת החג הקהילתית פתוחה לכולם ולכולן (יש צורך בהרשמה מראש ללא עלות), אך גם השנה זקוקה האגודה לתרומות מלהט"בים או מבני ובנות הברית של הקהילה שברצונם לסייע למיזם ככל שיכולתם הכלכלית ורוחב-ליבם מאפשרים.

זו השנה ה- 22 שבה מתקיימת ארוחת החג הנערכת פעמיים בשנה, בראש השנה ובפסח. ישראלה סטפני לב, רכזת פרויקטים במרכז הגאה, מספרת על המסורת ארוכת השנים שאותה היא ליוותה גם לפני עשרים שנה. "זה היה מאוד מרגש. היינו אז אאוטסיידרים. לא היה לנו תקציב, לא הייתה הכרה מהעירייה", היא נזכרת. "עם השנים קיבלנו הכרה גם ממשלתית וגם חברתית. אנשים מודעים היום לצורך במתן מענה לאנשים שמי להם משפחות, או שמשפחתם לא מקבלת אותם. בעיניי זה חשוב גם לאותם אינדיבידואלים וגם לנו כקהילה".

מדי שנה פוקדים את ארוחת החג מאות משתתפות ומשתתפים ובהם עולים חדשים וחיילים בודדים, להט"בים שאינם בקשר עם משפחתם הביולוגית ואחרים שבוחרים להתכנס יחד עם חברים וחברותיהם לקהילה על-מנת לחגוג ביחד את השנה החדשה. "אחד הפלאים הגדולים הוא שאפשר לראות גם גברים וגם נשים, גם מבוגרים וגם צעירים, גם יהודים וגם מוסלמים, נוצרים ותיירים", משתפת סטפני לב. "אלה הן הפנים היפות של הקהילה".

"זה עושה שמח להרבה אנשים שמעדיפים לחגוג יחד עם אנשים כמוהם, שבחברתם הם אינם צריכים להתבייש במי שהם, בלי בני משפחה שישאלו אותם 'מתי תתחתני?' ו'מתי תהיה נורמלי?'", היא מספרת. "זו הזדמנות גם עבור קבוצות שונות בקהילה שזוכות להתגבש ולחוות ארוחת חג יחד והתגובות הן נפלאות". סטפני לב היא גם המנחה של הערב, המתנהל כולו על-פי המסורת בנוסף לתכנים פמיניסטיים ותכנים להט"ביים בסימן השנה החדשה.

יש להירשם מראש על-מנת לאפשר למארגני הסעודה להיערך, אך הכניסה פתוחה לכולםן ללא תשלום, והערב כולו מנוהל על-ידי מתנדבים/ות. "חשוב לדעת שעל-אף התמיכה מהממשלה ומהמוסדות, אנחנו עדיין זקוקים לתקציב נוסף ושמחים לקבל כל תרומה ממי שיש לו ורוצה להושיט יד", מדגישה סטפני לב, ומוסיפה שבנוסף לתרומה כספית, המרכז הגאה שמח לקבל גם עזרה ממתנדבים ומתנדבות לצורך האירוע. "וכמובן להגיע עם מצב רוח טוב", היא מסכמת.

להרשמה לארוחה או להתנדבות בה הקליקו כאן.

לתרומה לארוחה הקליקו כאן.

bottom of page